مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 13:402022-11-30سياسي

میرزا کوچک نمی خواست سرزمین ایران تکه تکه شود


هدف میرزا کوچک از انعقاد هیئت اتحاد اسلام حفظ استقلال ایران، آن هم در روزگاری بود که خیلی ها ایران را تکه تکه کردند، - ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هدف میرزا کوچک از انعقاد هیئت اتحاد اسلام حفظ استقلال ایران، آن هم در روزگاری بود که خیلی ها ایران را تکه تکه کردند، زیرا میرزا نمی خواست سرزمین ایران تکه تکه شود و حفظ استقلال کشور برایش اولویت داشت.

آیت الله رسول فلاحتی در همایش همایش تبارشناسی شخصیت میرزا کوچک و نهضت جنگل که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، تبار را یک واژه دانست که دارای معانی مختلف است و اظهار کرد: تبار یک مفهوم کلی است که در زیر مجموعه آن تبارشناسی انسان، طایفه، دانش، عقیده، مردم، شهر، محیط و.

وجود دارد.

وی با اشاره به تبارشناسی قبیله، اشخاص، اجداد و اولاد، افزود: میرزا کوچک از تبار اسلامیان اهل رسالت بود، یعنی میرزا یک مسلمان مکتبی بود، اما در چند دهه اخیر نسبت به میرزا قدری بی مهری شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان در سال 1290 به اشغال روس ها درآمد، ادامه داد: میرزا از سال 1294 وارد عرصه شد و نهضت جنگل را تشکیل داد و نهضتش هفت سال طول کشید.

امام جمعه رشت بی مهری معاصران میرزا را در عدم همراهی جدی با او و بی مهری اخیر را در تبارشناسی میرزا دانست و عنوان کرد: شناخت تبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرزا کوچک نمی خواست سرزمین ایران تکه تکه شود

میرزا کوچک نمی خواست سرزمین ایران تکه تکه شود